ברקע החזרה ללימודים: זינוק בכמות המאומתים והחולים

    צבי טסלר No Comments on ברקע החזרה ללימודים: זינוק בכמות המאומתים והחולים

    היום נכנסים לתוקפם תקנות התו הירוק המלא שיאפשרו כניסה רק עבור מחוסנים ומחלימים בהצגת בדיקת קורונה שלילית במקומות סגורים | גורמים בקבינט הקורונה אומרים כי אפשר ששנת הלימודים לא תיפתח במועד, ובמשרד הבריאות טוענים שיתכן ויוטל סגר בחגים | מספר החולים קשה זינק ביממה האחרונה

    מחלקת קורונה. אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    זמן אלול נפתח כשברקע נתוני הקורונה מלמדים על המשך העלייה המדאיגה בתחלואה. ביום שישי אובחנו למעלה מ-3,800 מאומתים חדשים לקורונה, שיעור הבדיקות החיוביות קרוב לארבעה אחוזים. מספר החולים קשה זינק ב-50 בתוך יממה אחת והגיע ל- 324.

    היום נכנסים לתוקפם תקנות התו הירוק המלא שיאפשרו כניסה רק עבור מחוסנים ומחלימים בהצגת בדיקת קורונה שלילית בין השאר באולמות וגני אירועים אירועי תרבות וספורט, במכוני כושר ובבתי מלון. בתי כנסת הוחרגו מהתקנות והוא יחול רק בבתי כנסת עם 50 מתפללים ומעלה. בנוסף תחול החובה לעטות מסכות גם במרחבים פתוחים בהתקהלות של למעלה מ-100 איש.

    ראש הממשלה נפתלי בנט יכנס היום דיון בנוגע לפתיחת שנת הלימודים, גורמים בקבינט הקורונה אומרים כי אפשר ששנת הלימודים לא תיפתח במועדה.
    במשרד הבריאות בוחנים את האפשרות להטיל סגר- רביעי במספר – במהלך החגים.

    גורמים במשרד מעריכים כי במידה ומספר החולים קשה יתקרב ל-1000 לא יהיה מנוס מהטלת סגר הדוק. עו"ד מאיר רובין מפורום קהלת" מסכם את תמונת מצב הקורונה ליום 7 באוגוסט 2021

    * 325 קשים כעת, 67 קשים חדשים היום, 13 נפטרים לפחות אתמול, 13 נפטרים שלשום.
    * 3.54% חיוביים אתמול על 109,000 בדיקות, שיא בגל הנוכחי ובמגמת עלייה ברורה.
    * החלה אי ספיקה בבדיקות, זמן המתנה לבדיקה ביום שישי במתחם הבדיקות המרכזי בספורטק בירושלים – שלוש שעות.
    * יש יותר חולים קשים חדשים ביום כעת מאשר בזמן המקביל בגל השני לפני שנה, ועם מקדם הדבקה לפי קשים של 1.3 כיום מול 1 אז.
    * תחילת אי ספיקת קורונה: הרצוג בירושלים הפסיקו לקלוט, אסותא אשדוד הגבילו קליטה, רמב"ם בצפון פתחו מחלקה שלישית. עומס הבסיס מכל הסיבות על בתי החולים כעת גבוה בערך ב-50% מזה שהיה בכניסה לסגרים הקודמים. בעוד הכפלה בודדת של הקשים, 7-10 ימים, נהיה באי ספיקה משמעותית.
    * 1,450 ילדים אושפזו עם קורונה בארה"ב בשבוע האחרון, שיא מתחילת המגיפה. במקביל, הדלפות מעודדות מ-FDA על כך שאישור חיסון פייזר לילדים מגיל 5-11 עניין של שבועות בודדים.

    מה צריך לעשות כעת, לדבריו:

    1. תו ירוק נוקשה והגבלת התקהלות לעשרים איש ללא שום חריגים למעט שירותים חיוניים וכוחות הביטחון.
    2. ביטול גורף של הפטור מבידוד למחלימים ומחוסנים.
    3. חובת בידוד שבוע לכל השבים מחו"ל ללא חריגים.
    4. דחיית פתיחת שנת הלימודים לאוקטובר 2021 והערכות מגן חינוך 2.0 בכל הארץ, או לפחות אישור תקציב ייעודי השבוע והנחיית מערכת החינוך להתחיל לאסוף מיד הסכמות הורים.
    ‏‎5. גיבוש תכנית פעולה ברורה והסברה על פי המדדים שייקבעו, תוך פתיחות בנתונים.
    6. מאמצי חיסון ממוקדים במגזרים ובישובים שבהם רמות החיסון נמוכות יותר ודגש מיוחד על ילדים מגיל 12.
    7. לפרסם לציבור סרטונים של חולי קורונה כרונית, כולל ילדים, וראיונות עם מנהלי מרפאות פוסט קורונה בבתי החולים הגדולים. לנטר את העומסים והקיבולת שם, זמן ההמתנה לתחילת שיקום הוא לפעמים שנה.

    אם אין אפשרות מסיבה כלשהי ליישם את סעיפים 1-4, סגר כללי מהיר ואגרסיבי ככל האפשר. כל שבוע המתנה כעת משמעו הכפלה בערך של שיא הגל במאומתים, אשפוזים, קשים ופטירות והארכת יציאה בטוחה מהסגר בשבועיים לפחות.

     



    0 תגובות